perjantai 7. heinäkuuta 2017

Mitä tehdä, kun saat ilmaiseksi, mutta haluat maksaa?

Sain kaverilta äsken vanhan fillarin. Olin kysellyt assapyörää, jonka uskaltaisi jättää jopa Malmin aseman pyörätelineeseen – siihen, josta minulta on varastettu sekä Marin Bobcat että Focus Planet.


Olen nyt Nishiki TR-29:n omistaja. Siitä vielä kerran lämpimät kiitokset lahjoittajalle!

Tämä "bigfoot" on oikeastaan aika potentiaalinen fillari. Sääli vain, että saamassani yksilössä keskiö on ihan loppu. Polkimet rusahtelevat ja lenksuvat. No, juuri siksihän se olikin kiertoon annettava assafillari.

Ihan tällaisenaan sillä ei aja edes lyhyitä kauppamatkoja. Keskiölle on tehtävä jotain, mutta oma peukaloni on siihen hommaan liian keskellä.

Nyt. Siis. Harkintaa.

Jos laitatan keskiön pyörähuollossa, kysynkö samalla mitä muuta on välttämätön tehdä? Vaihteisto ei ole ihan kohdillaan.

Pian saatan löytää itseni tilanteesta, jossa olen maksanut "kahdenkympin assapyörästäni" kaksisataa, enkä ehkä haluakaan jättää sitä vaille vartiointia.

Minulla on kyllä pikkurillin paksuinen lukkovaijeri ja munalukko, mutta kumpikaan niistä ei estä hydraulisia pihtejä. Pitäisikö siis ostaa Kryptonite tai muu vastaava tukeva lukko?

Jos tämän laitatan, pitäisikö sitten myydä Mongoose Sabrosa? Tai käykö sen keskiö tähän?

Minkä verran itse asiassa enää tarvitsen assafillaria, kun pyörän saa ottaa mukaan junaan?

Niin monta kysymystä, joihin en osaa vastata!

Ei kommentteja: